Gran Canaria(Werken & Spaans leren) - Reisverslag uit Playa del Ingles, Spanje van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu Gran Canaria(Werken & Spaans leren) - Reisverslag uit Playa del Ingles, Spanje van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu

Gran Canaria(Werken & Spaans leren)

Door: Daniel Kolkman

Blijf op de hoogte en volg Daniel

13 Maart 2011 | Spanje, Playa del Ingles

Daar zijn we weer:D


Alleen deze keer niet vanuit de andere kant van de wereld maar net iets dichterbij dit keer:P Gran Canaria.

Maandag was ik hier aangekomen om 2.5 maand te gaan werken en in die 2.5 maand mijn spaans te verbeteren en ook 2 weken(21 maart tot 4 april) een cursus te volgen op een taal intstituut. Na maandagavond lekker te hebben gegeten en een beetje mijn koffer te hebben uitgepakt ben ik lekker gaan slapen en benieuwd wat ik nou allemaal precies moest doen dinsdag.


Ik had afgesproken met de directeur om om 11 uur een gesprek te houden over hoe we het hier gaan doen en daar waren ook Jose,Bart(Restasurant) bij. Nou na wat instructies over de regels en wat wel en niet mocht ging de directeur mij vertellen dat ik een NIE moest aanvragen. Dat is een soort reisverzekering alleen dan voor mensen die langer in het land blijven en die ook willen gaan werken. Dus dat nummer heb je nodig als je je hand verbrand etc want anders helpen ze je hier niet(zei betty) Dat was al een heel gedoe omdat de ene persoon tegen de directeur zei dat mijn moeder erbij moest zijn om dat aan te vragen , maar de andere persoon waaraan hij het vroeg zei nee een paspoort foto en een brief waarin je moeder je toestemming geeft is ook goed. Ik dacht prima , Dinsdag beetje op me kamer gezeten beetje verveeld want het weer was niet super.


Woensdag ochtend werd ik dus me bed uit gebeld dat ik snel naar de politie moest omdat de directeur had gehoord dat ik het waarschijnlijk toch kon regelen met een foto. En ja hoor dat kon. Maaaar ik zou donderdag beginnen met werken maar dat nummer duurt een week dus ik moet nog steeds minimaal wachten tot volgende week woensdag. Als ik dat NIE nummer heb opgehaald moet ik nog naar de employee office om daar een social security nummer op te halen en dan kan mijn contract worden opgesteld.


Maandag heb ik ook nog een hygiene test hier die ik moet doen voordat ik aan het werk kan(Anders mag je niet aan het werk) maar dat schijnt heel erg simpel te zijn.


Verder wat informatie over mijn werk. Ik werk 40 uur per week(5 dagen 8 uur) en heb 2 dagen in de week vrij. Verder weet ik nog niet wat mijn rooster is en dat hangt ook af van mijn spaans cursus. Verder is het hier niet heel spectaculair. De gemiddelde leeftijd is ongeveer 60 en er zijn geen jongeren. So far is het weer ook nog niet super. Graadje of 17/18 maar laten we hopen dat dat nog wel beter word!

Adios amigos!

Daniel

  • 13 Maart 2011 - 00:46

    Els:

    Hey Daniel,
    Allereerst de groetjes van ons allemaal vanuit Poeldijk.
    Jammer dat je nog niet gelijk aan het werk kan. Barbacan is nu toch even anders dan wanneer wij er allemaal zijn.
    Ga volgende week maar lekker aan de slag en wie weet kun je ons nog een keer bedienen.
    Lieve groetjes,
    Els en fam

  • 13 Maart 2011 - 12:20

    Monique/mam:

    Leuk verslag. Voor je informatie:
    NIE = Número de Identidad de Extranjero. Dus een soort identiteitsnummer voor buitenlanders, die in Spanje werken/wonen. Geen reisverzekering. Die heb je wel.

  • 13 Maart 2011 - 20:31

    Rob:

    Hoi Daniel,

    Leuk om dit allemaal te lezen. Maar realiseer je wel dat je al deze dagen later in moet halen hoor!! Anders kom je er te makkelijk van af. Ben je dan nog wel op tijd terug voor de Kaagweek???? Sterkte met niets doen. Kan je geen tennisles gaan geven?

  • 13 Maart 2011 - 20:35

    Daniel Kolkman:

    @ Rob , Ik ben 25 mei weer terug dus vanaf donderdag tot die tijd werk ik dan hier!:) Ik ben er natuurlijk weer met de kaagweek die week kan ik natuurlijk niet missen:P Dan moeten we maar snel een keer bijpraten! Tennisles zou ik wel leuk vinden haha maar ik heb geen diploma en ik weet wel zeker dat je die hier nodig hebt. En als ik eenmaal aan het werk ben heb ik daar ook niet echt de tijd voor.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1437
Totaal aantal bezoekers 12988

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 25 Mei 2011

Gran Canaria(Werken & Spaans leren)

13 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: