3de week - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu 3de week - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu

3de week

Door: Daniel Kolkman

Blijf op de hoogte en volg Daniel

06 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Heeeeey ,

Deze week zit ik alweer op de helft van mijn reis hier in Nieuw-Zeeland. Deze week begon eigenlijk heel goed want het was zonnig en daar houd ik wel van. Dinsdag heb ik besloten met een andere nederlander die ook de taalcursus doet alleen hij zit lower intermediate. Om te gaan motorcrossen en skydiven in het weekend. Daar keek ik dus heel erg naar uit. Nou de dagen vlogen bij en er is niet veel boeiends gebeurd tussendoor. Eenmaal zaterdag werd ik in de ochtend gebeld dat de instructeur een blessure had dus het kon niet doorgaan. Daar baalde ik best van want het was super lekker weer en ik had wel zin om wat actiefs te doen. Nou ja niks aan te doen we gingen naar het informatie centrum en hebben hem verplaats naar a.s. zaterdag. De mexicaan hier is ook heel lachen. Daar ga ik nu ook veel mee om en die nodigde me gisteravond(zaterdag) uit voor een home party met wat oud studenten van mijn homestay moeder(die is lerares op een high school) dus dat was wel gezellig daar was ik vanaf 9 tot uurtje of 1 met die andere nederlander en 3 mexicanen(Die uit mijn huis en 2 vrienden van hem) een van zijn vrienden Mario was gister zo dronken dat hij de hele tijd omviel enz. en ik vroeg netjes of we onze homestay moeder moesten bellen om op te halen maar die mexicaanse vrienden zeiden nee geen probleem hij houd het wel vol. Nou 20 minuten later had die overal gekotst en heb ik stiekem toch maar onze homestay moeder gebeld omdat het echt verkeerd ging. Maar wel weer een ervaring rijker en een illusie armer:P. Nou vannochtend belde ik of het doorging het skydiven en het ging door dus ik dacht super. Eenmaal aangekomen bij de bus stop kwam ik er achter dat op zondag maar 1x per uur de bussen gaan dus we moesten een taxi bellen. Nou taxi gebeld en we gingen naar centrum van de stad omdat daar het busje van skydiven op ons zat te wachten. 2 uur rijden verder kwamen we aan en de eerste gingen naar boven. Toen wij eenmaal ons pak aan hadden na 3 uur wachten zei een meneer opeens dat het niet meer door kon gaan omdat het weer was veranderd in de lucht(ze zeggen wel 4 seizoenen hier in 1 dag) Dit was er een voorbeeld van. Nou wij balen want konden we weer naar huis. Voor niks 3 uur gewacht en 4 uur gereden en die hebben we verplaatst naar dinsdag. Kwam ik net terug in de stad. Is er(onder de barbacan gangers) een ongelofelijk sirocco(of hoe het hier ook heet:P) Aan de gang en ik zweet me helemaal kapot. Maar altijd beter dan regen. Niet zo'n interessante doordeweekse dag maar wel veel gedaan in het weekend ook al zonder resultaat.

Groetjessss

P.S. +punt dit weekend : Psv verloren haha!:D

  • 06 Februari 2011 - 10:16

    Monique/mama:

    Leuk verslag weer. Jij zorgt toch wel dat je niet zo dronken wordt daar, he?? Jammer dat het allemaal niet doorging. Als je maar voorzichtig bent, als het wel doorgaat. Liefs mama

  • 06 Februari 2011 - 10:22

    Els:

    Nee Monique, zo dronken, dat overkomt Daniel niet . Misschien alleen een beeje aangeschoten. Je weet toch dat je een hele verstandige zoon hebt. En het was was een goed les voor hem. Zo moet het dus niet!
    Balen Daniel, dat het niet door ging, misschien komt er een nieuwe kans.
    Geniet er toch maar van, hier is het ook niet alles.....
    Xx Els

  • 07 Februari 2011 - 06:13

    Maruschka:

    Lijkt erop dat je het prima naar je zin hebt.. jammer dat het niet doorging, maar nu heb je in ieder geval weer iets om naar uit te kijken ;)
    En stuur maar een beetje van die warmte naar Taiwan toe alsjeblieft, is hier af en toe echt freezing!!
    Liefs Mar

  • 07 Februari 2011 - 14:12

    Niek:

    Daniël, top weer! PSV inderdaad drama haha!

  • 07 Februari 2011 - 16:48

    Jessica Uit Enschede:

    Ey Daniel,

    Weer een leuk verslag! Jammer dat skydiven niet door ging. Doen we het gewoon straks in Gran Canaria ;-)

    Ik heb wel zin in om voor 2e keer uit het vliegtuig te springen. Enorme kick. Als je het eenmaal gedaan hebt, dan wil je niets anders. Pedro van Barbacan heeft afgelopen jaar gezegd dat hij met broer en mij wou skydiven toen die onze avonturen op DVD had gezien. Als je het toch nog daar gaat doen wens ik je heel veel plezier toe! Je krijgt een enorme adrenaline stoot.

    Groeten van ons allemaal!

  • 09 Februari 2011 - 13:01

    Helma:

    Hoi, ik heb me vanmiddag weer eens aan het lezen van je verslagen gewaagd. Het was alweer een tijdje geleden. Wat gaat de tijd opeens snel. Als ik alles zo lees heb je het wel erg naar je zin. Leuke ervaring zo en je leert ook veel nieuwe mensen kennen. Niet teveel alco.. straks moet je nog in een ontwenningskliniek!!!
    Veel plezier nog, geniet ervan. Maar dat zal wel lukken. groetjes

  • 09 Februari 2011 - 19:17

    Ellen:

    Wat had je weer een pech Daan!!!! Soms zit het mee, soms zit het tegen. Volgende keer als eerste de sprong dus maar maken! Je weet nooit of er nog een kans komt. Wil je zon, krijg je ook nog een sirocco... Je bent lekker aan het integreren met andere nationaliteiten, helemaal leuk!! Nog 3 weken genieten en dan mag je "werken" op Barbacan... Betty staat je op te wachten, sprak haar toevallig vandaag. Liefs, je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Daniel

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 12989

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 25 Mei 2011

Gran Canaria(Werken & Spaans leren)

13 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: