Back home again - Reisverslag uit Warmond, Nederland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu Back home again - Reisverslag uit Warmond, Nederland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu

Back home again

Door: Daniel Kolkman

Blijf op de hoogte en volg Daniel

27 Februari 2011 | Nederland, Warmond

Hellooo ,

Dit is mijn laatste reisverslag en ook een beetje een samenvatting van mijn hele trip in Nieuw-Zeeland.

Nieuw-Zeeland was echt een hele mooie ervaring! ook al waren het maar 6 weken dat ik er ben geweest. Toen ik aankwam was het lekker weer en het gezin was gelijk al heel gast vriendelijk. Achteraf gezien baal ik er wel van dat ik zo kort ben gegaan omdat het echt een heel mooi land is en het is zo groot dat heb ik echt onderschat. Je kon er van alles doen , Cultuur,Activiteiten en vooral de natuur is echt prachtig daar. De school was opzich ook prima alleen ik heb er niet zo super veel geleerd maar vooral wel heel erg mijn vaardigheid spreken opgekrikt. Daarnaast waren er ook minpunten zoals de camping en natuurlijk de aardbeving op het eind. Voor mensen die twijfelen om er naar toe te gaan. Ik zou zeggen DOEN! Het is echt een super leuke ervaring en je wordt er heel zelfstandig van en je leert veel nieuwe mensen kennen van over de hele wereld.

+ punten Nieuw-Zeeland

- Mensen zijn heel vriendelijk
- Natuur is prachtig
- Je leert veel nieuwe mensen kennen
- Je Engels verbeterd er snel(vooral spreken)
- De bussen zijn heel goedkoop vergeleken met NL (child -18 = 1.20 dollar is ongeveer 70 cent per trip en volwassen 2.50 dollar dat is omgerekend ongeveer 1.50 dus dat zijn geen prijzen)

En dan vergeet ik er vast een hele hoop maar dit viel me zo op in die paar weken dat ik er was!

- punten Nieuw-Zeeland

- Heel aardbeving gevoelig
- Prijzig(biertje kost omgerekend 5 euro)
- Beetje ouderwets(ik vind het negatief maar misschien niet iedereen)

Al met al heb ik er heel veel vrienden mee over gehouden en ben ik heel wat zelfstandiger ervan geworden. Gelukkig ben ik ongedeerd thuisgekomen en ik hoop dat snel goed komt met de stad Christchurch en dat ik er ooit nog een keer terug kom (Nieuw-Zeeland) Om gewoon echt van de natuur te genieten want die is echt prachtig.

Volgende week maandag(7 maart) Ga ik naar het Spaanse eiland : Gran Canaria om daar te werken en mijn Spaans op europees level A2 af te sluiten om zo toegelaten te kunnen worden op de hotelschool. Daar ga ik ook af en toe verslagjes van plaatsen op dezelfde pagina. Dus als je me wilt blijven volgen

www.danielkolkman.waarbenjij.nu

En natuurlijk ook Facebook voor degene die dat hebben!

Bedankt voor het lezen van al mijn verslagen ik vond het heel leuk om van heel veel mensen reacties te horen waarvan je het eigenlijk niet verwacht! hartstikke bedankt voor dat.


Daniel

  • 27 Februari 2011 - 13:18

    Monique/mama:

    Heel blij, dat je weer veilig in Nederland bent en heerlijk dat je zo veel geleerd hebt en zelfstandiger geworden bent. Denk ook echt dat het zo is. Volgen je zeker weer als je naar Gran Canaria gaat.

  • 28 Februari 2011 - 14:00

    Barbara:

    Leuk, je eindverslag Daniël. Om te oefenen, je volgende verslag dan maar in het Spaans? Wordt daar een stuk zwaarder, want én naar school én hard werken. Maar ook daar leer je veel van. Enne... als je een dagje eerder komt, kunnen we samen nog een hapje eten. Zou leuk zijn.
    Liefs,
    Barbara

  • 28 Februari 2011 - 22:46

    Daniel:

    Barbara , Als jij een dagje extra blijft lijkt me handiger want ik ben nog maar zo kort in Nederland. Ik denk mijn laatste verslag in Spaans misschien als ik het een klein beetje beter onder de knie hebt. Gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Warmond

Daniel

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 12989

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 25 Mei 2011

Gran Canaria(Werken & Spaans leren)

13 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: