2 weeks to go! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu 2 weeks to go! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu

2 weeks to go!

Door: Daniel Kolkman

Blijf op de hoogte en volg Daniel

13 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Daar zijn we weer:D

Dit was een spectaculaire week! aangezien vorige week motorcrossing en skydiving niet door was gegaan was het re-scheduled naar deze week. Dindag ging ik dus skydiven en dat was echt ongelofelijk. Achteraf was het alleen maar mooi dat het niet doorging want dinsdag was het overal blauwe lucht en de zon scheen en ik kon alles zien. Het moment dat je uit het vliegtuig springt is onbeschrijfelijk. Het is een gevoel van vrijheid wat je niet snel krijgt. Het was echt super! Rest van de week ben ik gewoon naar school geweest een beetje dvd's gekeken en wat biertjes gedronken bij de mexicaan die in een kamertje uit het huis woont. Vrijdag ging ik dus motorcrossen dat was ook hartstikke gaaf. Het mooie was dat ik en die andere Nederlander alleen waren samen met die instructeur dus we hoefden op niemand te wachten dat was dus wel super relax. We gingen op een suzuki 250cc off-road en dat was echt gaaf. Het landschap dat je ziet is echt ongelofelijk. We gingen in een plaatsje dat springfield heette(jaja van the simpsons:P) En we hebben door bergen gereden en door kleine riviertjes en dan soms had je een recht stuk en dan ging je 150km per uur! echt vet. Ook was ik wel blij dat ik dat schakelen snel oppikte. Het duurde met 15 minuten tot ik het door had dus dat was wel super relax. Verder ook niet gevallen en heel huids eruit gekomen. Na een intensieve vrijdag te hebben gehad ging ik in de avond lekker een biertje drinken met die Spanjaard en de host moeder kwam erbij zitten we hebben over van alles gepraat en was heel gezellig. Na 12 uur ging die Spanjaard weg naar zijn huisje en hebben wij(die moeder en ik) tot ongeveer 3 uur in de nacht zitten praten en muziek zitten luisteren was echt heel gezellig. Ik moest de hele week vroeg opstaan dus ik heb lekker uitgeslapen tot 2 uur op zaterdag en een beetje rustig aan gedaan. In de avond een beetje biertje drinken met de 3 mexicanen en met die Spanjaard en daarna weer naar bed rond een uurtje of 2. Vandaag kon ik ook weer lekker uitslapen en daar heb ik dan ook gebruik van gemaakt. Helaas kan ik niet meer uitslapen tot 3,4 uur wat ik wel in nl kon omdat ik weer gewend ben aan het ritme van vroeg op staan etc etc. En nu ben ik net terug van een etentje met die Spanjaard in een Italiaans restaurant. Ik heb garlic bread gehad als voorgerecht en daarna een pizzatje met lekkere nieuw-Zeelandse wijn en als toetje een baileys. Al met al dus een geweldige week en de tijd die vliegt echt om. Echt jammer dat ik maar 6 weken hier ben want er zijn nog zoveeeeeel dingen die ik hier moet doen maar waar ik helaas geen tijd voor hebt. Volgende week alweer mijn laatste verslag vanuit nieuw-Zeeland en daarna volgen mijn verslagen vanuit Spanje wie daarin geïnteresseerd zijn natuurlijk

  • 13 Februari 2011 - 08:48

    Monique/mama:

    Fijn, dat je het zo naar de zin hebt. Je alcohol-gebruik wordt niet minder, zo te lezen. Niet teveel, he?? Over 2 weken ben je bijna thuis, maar voor een weekje en dan alweer weg. Het weer is hier echt waardeloos, dus geniet nog maar lekker daar.

  • 13 Februari 2011 - 10:15

    Coby Pont:

    He Daniel, 't is echt gaaf, wat je allemaal beleeft. Ik neem aan met al dat geklets van je, dat je de engelse taal ook al aardig beheerst? Drink je daar nog wel eens iets anders dan bier? Kennen ze daar ook koffie, melk of frisdrank? Dat kan ik n.l. niet uit je verhalen opmaken...... Nog veel plezier die laatste 2 weken.
    gr. Coby

  • 13 Februari 2011 - 11:26

    Rob:

    Ik snap echt niet dat je het jammer vind dat je alweer naar huis moet. Wat moet jij hard studeren zeg! Ik twijfel nu nog meer of ik mezelf ook ga opgeven voor zo'n zware studie in N-Zland. En op die sixpack wordt je straks wel gecontroleerd. Maar leuke verhalen hoor Daniel. geniet er nog van, het is zo voorbij!

  • 13 Februari 2011 - 16:41

    Opa En Kirsten:

    Nou Daniel, avontuur genoeg. Wij lezen wat minder over je engelse studie!! maar ok ,praktijklessen zijn natuurlijk ook niet verkeerd. Zo te lezen wordt je niet alleen een bier, maar ook een wijnkenner! Twente heeft met moeite gewonnen van Vitesse met 1 - 0 , en Ajax gelijk tegen Roda, dus daar hebben wij weer een puntje bij gewonnen.
    Wees blij, dat je niet lang in Nederland bent, het is hier qua weer niet echt fijn. wij komen je op je volgende "werkadres "opzoeken.
    Veel liefs

  • 13 Februari 2011 - 19:07

    Daniel K:

    Ik drink als ik zeg biertjes drinken 2 of 3 biertjes dus dat valt best mee. Verder hebben ze ook frisdrank ja maar ik ga niet een verslag schrijven met erin. De cola was heel erg lekker en het water is hier ook prima want dat is niet zo interessant. Verder over de Engelse studie is weinig te vertellen omdat je naar school gaat om 8.30 je gaat wat lezen en dan moet je met je partner wat bespreken. Dan heb je wat grammatica en luister oefeningen en dat is een beetje elke dag hetzelfde. Vandaar dat ik vooral of na schoolse activiteiten schrijf. Groetjes daar!

  • 13 Februari 2011 - 20:57

    Ineke Logt:

    Ha Daniel,
    Al 4 weken achter de rug en zo te lezen optimaal benut. Gaaf hoor alles wat je onderneemt?
    en tussendoor ""eventjes" lessen tenminste zo uit je verslag op te maken. Hee geniet ook die laatste 2 weken en succes met alles.
    Twente heeft gisteravond gewonnen (wist je waarschijnlijk al)maar best
    voetbal was het niet maar ja de punten tellen nietwaar.
    Tot je volgende verslag. Groetjes.

  • 14 Februari 2011 - 14:11

    Mieke:

    Wat gaat de tijd snel he, nog maar 2 weken te gaan, maar wat leuk om te lezen wat je allemaal beleeft en dat is toch maar mooi even meegenomen. Skydiven en motorrijden is toch wel even iets anders dan een training van de voetbal of de tennis toch? Wat fijn dat je het zo naar de zin hebt. Wij (Cees en ik) gaan woensdag voor een weekje naar de Canarische eilanden (Maspalomas). Iedereen blij toch, de kinderen alleen thuis en je weet het die maken er nooit een puinhoop van, dus we laten alles vol vertrouwen achter. Geniet er nog even van. We soreken elkaaar. Veel liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Daniel

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 12991

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 25 Mei 2011

Gran Canaria(Werken & Spaans leren)

13 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: