Stiekem een midweeks verslag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu Stiekem een midweeks verslag - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu

Stiekem een midweeks verslag

Door: Daniel Kolkman

Blijf op de hoogte en volg Daniel

27 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Allereerst wil ik jullie bedanken voor al jullie reacties! heel erg leuk om te zien dat er zoveel mensen geïnteresseerd zijn daar ben ik blij mee:D

Ik doe deze week stiekem er eentje door de week omdat ik een hele drukke week heb gehad en zo zit er toch nog een beetje variatie in:D Maandag had ik school voor de eerste keer in de higher intermediate klas. Dat vond/vind ik best netjes maar het niveau hier is toch echt lager dan hoger gemiddeld in Nederland. Ik zit bij mensen in de klas die veel minder goed kunnen spreken en moeite ermee hebben. maar ik dacht ik moet eerst ff kijken of het wel nog makkelijk blijft of dat het moeilijker gaat worden. Ik had de eerste dag al gelijk een listening test en dat ging gewoon goed(omdat het simpel was) Na school ging ik met wat vrienden die ik had gemaakt op de dag dat ik de placement test had naar de PUB dat was heel gezellig lekker wat biertjes gedaan en lekker gelult over van alles en nog wat. dat is met : Fernando (23 jaar uit Brazilië) Jose(25 jaar uit Spanje) Gabrielle(50 jaar uit Oostenrijk) Sylvain(22 jaar uit Frankrijk) en Julie(25 jaar uit Duitsland) Het is heel gezellig en er zit veel variatie qua landen en talen in en dat maakt het zo gezellig. Ook denken ze hier allemaal dat ik 23/24/25 ben dus dat is onwijs grappig om te zien. Dus als ze mij met een bier zien dan denkt niemand hier van wat doet hij met bier(omdat ze toch wel streng zijn is dat mooi) Rond een uur of 9 ging ik naar huis om nog even wat schoolwerk te maken(huiswerk krijg je hier ook:P) En daarna lekker me bedje in duiken. De dinsdag kreeg ik me cijfer voor de listening test en dat was een 9.4. De fouten die ik had kwam omdat je moest schrijven en luisteren tegelijk en zo snel ben ik nou ook weer niet:P De rest van de dag was ook makkelijk en ik heb aan de eind van de dag gevraagd aan de teacher of ik in de hoogste groep mocht(want profession ofzo de allerhoogste hebben ze hier in Christchurch niet) En zei zei als je review over een film vandaag goed is(je writing) dan kan het wel. En dag later had ik me review geschreven en had zei met de head of study gesproken en volgende week ga ik naar de hoogste groep advanced. Ook heb ik 2x per week elective dat is een soort ' Extra Vak' en dat is business english en dat is ook wel geinig een beetje over producten discussiëren en telefoon gesprekken oefenen op een formele manier. (Mama even overslaan dit stuk) Dinsdag ging ik na school weer naar de pub en dat was ook heel gezellig. Daarna gingen we met iedereen wat eten en in de avond naar een Irish pub en dat was ook heel gezellig. Je kan nu weer verder lezen mam:P Woensdag had ik een lange dag omdat ik me general english lessen had die dag en ook de elective class : business english. Dan zit ik van 8.30 tot 15.45 Dus het was een lange dag maar om 16.00 gingen we Jetboaten. Als je meer informatie wilt moet je het maar even googlen maar simpel gezegd is het gewoon snel in een boot een rivier afgaan. Daarna gingen we weer naar de pub om te discussiëren over alles en nog wat en het was heel gezellig. Toen we na het eten naar huis gingen rond een uurtje of 9 ging die spanjaard met me mee naar huis en hebben we lekker nog een biertje gedronken en gesproken over van alles en nog wat dus dat was ook heel gezellig. Het is nu half 2 in de middag hier en ik ben net klaar met me classes. Ik heb dinsdag,donderdag,vrijdag van half 9 tot 12 uur dus dat is wel lekker. In het weekend ga ik met Ronald wat doen(gerelateerde familie die nu in Christchurch woont) Wat doen en ook met de dochter daarvan die kinderen heeft waarschijnlijk naar het strand ofzo dus dat belooft ook gezellig te worden. Zondag komt mijn volgende verslag erop en nogmaals bedankt voor alle leuke reacties!

Daniel

  • 27 Januari 2011 - 06:53

    Els:

    Nou Daniel, zo te lezen heb je de raad van je moeder opgevolgd. Je geniet gewoon! Geniet (en studeer) nog ff verder.
    Groetjes uit Poeldijk

  • 27 Januari 2011 - 08:27

    Ineke Logt:

    Ha Daniel,

    Wat super meteen al een level hoger
    en tussendoor ook nog kunnen genieten.
    Ik geniet in ieder geval van je leuke reisverslag. Succes met alles.
    Groetjes,

  • 27 Januari 2011 - 14:06

    Jasper Van Grieken:

    Haha volgens mij drink je daar nog meer dan hier ;) en ook naar advanced, superr!! (is wel stil zonder daniel hoor..:(

    veelplezier nog ouwe! xjasper

  • 27 Januari 2011 - 14:35

    Mieke Lemaire:

    Hoi Daniel, nou ik had heel wat te lezen want zie nu pas voor het eerst je log. Wat leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Je maakt heel wat mee, niet te volwassen worden hoor want dan is de "schok" voor ons zo groot. Twente heeft gisteren n verlenging en strafschoppen in de beker gewonnen van PSV, super toch?
    Ik geniet van je leuke reisverslagen en blijf je heel graag volgen. fijn weekend alvast,
    Groetjes Mieke

  • 27 Januari 2011 - 21:42

    Monique/mama:

    Leuk verslag, Daniel. Je Engels mag er wel op vooruit gaan, maar je Nederlands ..... "zei zei" is toch echt: "zij zei" en nog steeds "me Engels" = "mijn Engels". Oh, oh. Met het bier gaat het wel goed, geloof ik. Heel leuk, zo'n tussendoor verslagje. Fijn weekend vast, voor jou. Wij moeten nog wat langer wachten!
    xx

  • 28 Januari 2011 - 10:39

    Barbara:

    Hé Hallo Daniël, wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt. Gaaf ook met al die nationaliteiten. I.p.v. je moeder reageer ik maar even, maar je zit toch niet elke dag in de pub aan het bier?!?!? Niet goed voor je harses en voor de lijn! Hier gaat alles goed. Jan en ik staan op het punt een stuk grond te kopen aan de Drienerveldweg, maar er moeten nog wat formaliteiten geregeld worden. Lieve groeten en geniet maar lekker (met niet zoveel bier) en leer veel,
    Barbara

  • 28 Januari 2011 - 17:22

    Opa En Kirsten:

    Hoi Daniel, Heel leuk om alles te kunnen volgen van je reis en verblijf. Je begrijpt, dat m.n. opa heel trots is op Twente na de bloedstollende wedstrijd tegen PSV. Ik zat in de keuken nagels te bijten tijdens de strafschoppen. En ook "fijn"dat je op deze afstand zelfs nederlandse lessen krijgt!! Ja, die moeder's, oh oh. Nou ik hoop dat ik het nu wel goed heb gedaan, de vorige ging niet goed. Hou je taai, je hebt nog vast vele avonturen te goed.
    Dikke pakkerd van Opa en Kirsten, wij zijn heel trots op je.

  • 28 Januari 2011 - 17:55

    Jessica Uit Enschede:

    Ey Daniel,

    Weer een leuk verhaal. Super dat je zo aan het genieten bent. En wat raar dat het Engels daar toch van lage niveau is. Goed weekend toegewenst en ik kijk weer uit naar je volgende verslag!

    Groetjes Jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Daniel

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 12993

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 25 Mei 2011

Gran Canaria(Werken & Spaans leren)

13 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: