1rste week - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu 1rste week - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Daniel Kolkman - WaarBenJij.nu

1rste week

Door: Daniel Kolkman

Blijf op de hoogte en volg Daniel

23 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Beste Vrienden ,

Vandaag ben ik teruggekomen van 'kamperen' En ik heb heel wat meegemaakt. Laat ik eerst maar beginnen met het begin van de week. Maandag : Maandag moest ik naar school omdat ik een placement test had voor de engels cursus die ik hier ga volgen voor 5 weken. Die begint morgen maar ik had vorige week al een dag om een beetje kennis te maken omdat ik toch al in Christchurch was. Dat was heel erg gezellig moet ik zeggen ik zat in een groep met iemand uit Oostenrijk uit Spanje Brazilie en Frankrijk en een Japanner. We konden het goed met elkaar vinden en het was een leuke dag. Je had 7 Engels levels die je die dag kon halen en dat bepaald in welke groep je start. Beginner , Elementary , Lower intermediate , Intermediate , Higher intermediate , Advanced en iets dat je het echt heel erg vloeiend spreekt. Na de test kwam er bij mij higher intermediate uit. Dus best wel netjes op zich dus ben benieuwd of dat goed of juist te makkelijk,moeilijk voor me is maar dat zullen we morgen zien. Toen ik klaar was met die dag had ik dinsdag lekker me laatste dagje echt vrij om niks te doen. Ik heb lekker uitgeslapen en ben wat films gaan kijken met het gastgezin. Ik dacht hier is het zomer dus elke dag lekker zon maar zo is het niet. Het regende de hele week hier in Christchurch dus ik kon weinig dingen doen buiten. Dinsdag was alweer over na een beetje niksen en woensdag ochtend gingen we om half 6 in de ochtend weg om te gaan kamperen. De reis duurde 8 uur (we gingen naar Invercargill omdat de vader van de moeder van het gastgezin daar een heel stuk land had. Nou toen we bijna bij het land waren na eerst een half uur off road te hebben gereden kwamen we voor een gate te staan. Die zou er helemaal niet moeten zijn dus wij dachten al van wat is dit. Nou ze hebben hem opengebroken en we gingen verder. 10 minuten later was er nog een gate die precies op dat stuk land stond waar wij moesten zijn maar deze was niet open te krijgen dus besloten ze om iets verder terug te gaan kamperen. Nou het regende al de hele dag KEI hard dus het begon echt lekker. Vlakbij de plek waar we de tenten wouden opzetten was ook een onbewoond huis. Omdat het zo hard regende hebben ze besloten om in dat huis in te breken(ja ik weet het maar ik had geen invloed:P) en toen hebben we daar de nacht doorgebracht. Toen was het donderdag en gingen we de tenten opzetten. Dat duurde 3 uur en dat ging ook al niet zo lekker dus. Nou ze stonden eindelijk en het zonnetje kwam door dus we dachten allemaal dit word mooi want er is goed weer voorspeld. Maar nee hoor midden op de dag kwam er een wind (ongeveer windkracht 9) van de cycloon die ergens in australie is geweest ofzo(is mij verteld) en die duurde nog de hele tijd dat we er waren. Dus de nacht van donderdag op vrijdag dat we in de tent sliepen heeft niemand ongeveer een oog dicht gedaan omdat de wind als een malle tekeer ging. Dus vrijdag besloten de mensen met wie we waren allemaal om maar weg te gaan omdat het weer toch niet beter ging worden. Toen gingen we naar het plaatsje Alexandra (wat ongeveer 3 uur rijden was vanaf Invercargill) om daar dan maar 2 nachten te slapen in het huis van 1 van die mensen. Nou dat was op zich nog wel leuk omdat er daar wel een tv was en daar was de wind er niet. Dus we hebben een beetje tv gekeken met iedereen en dat hebben we gedaan tot vanochtend(t is hier nu zondag half 6 in de middag) en toen konden we nog 6 uur naar huis rijden voordat we weer in christchurch waren. Ik ben dus ongeveer net een uur terug en heb dus best een avontuur achter de rug:P Ik was nog vergeten te zeggen wat het enige leuke was aan het kamperen. We gingen via rotsen op zon' strand en toen stonden we ongeveer 15 meter van wilde zeehonden af (2 volwassenen en 2 kleintjes) dat was wel echt gaaf en dat maakte het nog een beetje goed! Nou hopen dat morgen die taalcursus goed gaat en de komende 5 weken super weken worden! sorry voor het lange verslag maar er is veel gebeurd deze week. Volgende week word die korter.

Groetjes uit het toch niet zo heel zonnige Christchurch:P

Daniel

  • 23 Januari 2011 - 09:08

    Els:

    Hey Daniel, Wat mij betreft hoeft het niet korter.
    Ik vind het juist leuk om te lezen wat je allemaal beleeft. Tjeetje wat een kampeerervaring. En dan te weten dat kamperen al helemaal niet je ding is. Ik dacht trouwens dat het daar zomer was...Tijdens de verjaardag van Cindy en Ferry had ik al wat gehoord van je moeder.
    Nou veel suc6 morgen met je Engelse cursus en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag! Have a nice week en de groetjes. XX Els

  • 23 Januari 2011 - 09:09

    Monique/Mama:

    Nou, Daniel, wel een avontuur!! Al begrijp ik dat het voor jou niet altijd even leuk was. IK wens je heel veel plezier de komende weken. Geniet nou maar gewoon en maak je niet druk om kleine dingen. We missen je hier wel!!
    Leuk net geskyped te hebben. wel een uitvinding die skype.

  • 23 Januari 2011 - 10:05

    Ineke Logt:

    Ha Daniel,

    Zo te zien hoef je je niet te vervelen.
    Leuk om je te kunnen volgen, hoop wel dat het in het Nederlands blijft (grapje). Succes aankomende week met je Engels maar vooral geniet ze.
    Doeii.

  • 24 Januari 2011 - 20:55

    Rob:

    Hoi Daniel,
    Dat zijn nog eens leuke verhalen om te lezen, zo maak je nog eens wat mee! Als je thuis bent gaan we je Engelse kennis wel eens uittesten, ik ben erg benieuwd. Hier alles goed voor jou : twente gewonnen en ajax verloren. Sterkte op school en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Daniel

Actief sinds 02 Jan. 2011
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 12994

Voorgaande reizen:

07 Maart 2011 - 25 Mei 2011

Gran Canaria(Werken & Spaans leren)

13 Januari 2011 - 25 Februari 2011

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: